środa, 6 marca 2013

Sernik wiedeński




Zbliżają się święta czas pomyśleć o przepisach na serniki.To jest moja propozycja na przepyszny sernik wiedeński.Jest to sernik który brał udział  w  konkursie na stronie Kasia Moje Ciasto. Został nagrodzony upominkiem!:)









Lista składników

12,5 dkg margaryny Kasia
1 kg sera białego( trzykrotnie mielony)
8 dużych jajek
20 dag cukru
1 cukier waniliowy
1 budyń waniliowy
skórka starta ze sparzonej cytryny


Jak zrobić?


Margarynę kasie ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puszysta masę Dodajemy żółtka,budyń w proszku i skórke z cytryny i dalej miksujemy.Nastepnie stopniowo dodajemy ser i miksujemy!Na końcu dodajemy piane z białek i delikatnie mieszamy najlepiej łyżka.Masę przelewamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni z funkcja termoobiegu pieczemy 1godzine nie zagladając do środka po tym czasie wyłaczamy piekarnik i zostawiamy sernik w środku na 30 minut ( uchylone drzwiczki) zapobiega to opadaniu sernika:) 

SMACZNEGO!!! 

23 komentarze:

  1. wygląda bardzo smacznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nic dziwnego, że został nagrodzony :) wygląda naprawdę wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie - czy te budynie wsypuję w formie proszku czy mam je najpierw ugotować? Niestety jestem totalnym laikiem w sprawach pieczenia ciast, a Twój sernik bardzo mi się spodobał i postanowiłam spróbować go upiec na święta :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Budynie wsypujemy w formie proszku! Ciesze się że wybrałaś mój sernik! Powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam :)zrobiłam ten serniczek i wyszedł rewelacyjnie,niestety moi mężczyźni chcieli zapiekanki już teraz w tej chwili i natychmiast i trzymałam go w piekarniku po wyłączeniu tylko 15 minut i trochę upadł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam!!! Cieszę się że sernik się udał:) No tak ale 15 minut to trochę za krótko on jeszcze pracował! poruszany miał prawo opaść! Może następnym razem facetom nie zechce się zapiekanek :):):)

      Usuń
  6. mam pytanie bo mój piekarnik z termoobiegiem po wyłączeniu sam się załacza i włącza wiatrak czy to nie spowoduje opadniecia ciasta? Juz pare razy probowałam robić sernik i w smaku zawsze jest super ale niestety opada u Ciebie wygląda niesamowicie i też bym chciała żeby taki wyróśł i mi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez mam taki piekarnik:) Moim zdaniem to nie ma wpływu na sernik i jego opadanie

      Usuń
    2. oki dzięki za odpowiedz napiszę w sobotę jak mi Twój przepis wyszedł i teraz spróbuję nie wyciągać przed czasem z piekarnika. Zobaczę co mi wyjdzie

      Usuń
  7. Sernik wygląda apetycznie. Ale prosze napisac w jakiej temperaturze i ile piec w piekarniku bez termoobiegu??? Dziekuje z gory. Monika

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój sernik wg Twojego przepisu siedzi właśnie w piekarniku:) Domieszałam do niego rodzynki i zrobiłam go na spodzie makowym*( tak pół na pół), bo tak lubi mój mąż:) Masę makowa najpierw zapiekłam...W połaczeniu z tym makiem wyszło tyle, że wyszła duża i mała blacha...ale będzie zajadania:) Mniam...jeszcze godzinka i bedziemy jedli...oczywiście wliczam półgodzinne studzenie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie piecze się sernik w/g Pani przepisu. mam nadzieję że będzie smaczny. Bo zapach jest boski. A tak w ogóle to pierwszy raz piekę sernik bez spodu. I trochę sie boje jak to będzie :)Justa

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy ten sernik w piekarniku bez termoobiegu się nie uda?byłoby mi bardzo przykro ,bo wygląda apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem! bo nigdy nie robiłam bez termoobiegu!Ale do odważnych świat należy!:)Tylko trzeba zwiększyć temperaturę do 180 stopni

    OdpowiedzUsuń
  12. robię omg pierwszy raz ,siedzi w piekarniku:)czekam na teściową ona jest mistrzynią w pieczeniu ciast, troszkę mam tremę ale ehhh co będzie to będzie ...ps dam znać jaka była mina;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! zależy jaka teściowa? jak fajna to nawet jak będzie coś nie tak to powie: Jaki piękny i smaczny sernik! Jaką mam zdolną synową!!! HA HA!!!

      Usuń
  13. upiekłam i był pyszny

    OdpowiedzUsuń