poniedziałek, 4 marca 2013

Pierś z indyka faszerowana










Składniki:

  • pierś z indyka  1,5 kg
  • 25 dag mięsa mielonego drobiowego
  • 200 g pieczarek
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • 1 jajko
  • pieprz, sól
  • 3 ząbki czosnku
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • rękaw do pieczenia

jak zrobić:

Filet z indyka oczyściłam, umyłam, osuszyłam i nasmarowałam czosnkiem, pieprzem i solą. Wstawiłam do lodówki na 2 godziny, aby mięsko skruszało nieco.
Pieczarki obrałam, umyłam i drobno posiekałam. Paprykę również bardzo drobno pokroiłam. Podsmażyłam pieczarki razem z papryką przez 5 minut. Zostawiłam do ostygnięcia. Następnie dodałam posiekaną natkę i wbiłam surowe jajko. wszystko razem bardzo dokładnie wyrobiłam z mięsem mielonym.
Mięso wyjęłam z lodówki, rozłożyłam na desce, na środek nałożyłam farsz i zawinęłam. Zamknęłam z grubsza wykałaczkami i owinęłam sznurkiem masarskim. Natarłam wierzch oliwą i włożyłam do rękawa. 
Piekłam 1,5 godziny w temperaturze 180°C.   Mięsko jest mięciutkie kruche i pyszne. Można je podawać na ciepło do obiadu i na zimno do chlebka   SMACZNEGO!!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz