piątek, 15 lutego 2013

ZAPIEKANY MORSZCZUK

 W naszym domu w piątki goszczą ryby Dzisiaj przyszła kolej na morszczuka podanego inaczej niż zwykle czyli nie smażonego, a w formie zapiekanki z ziemniakami, kapusta kiszoną i pieczarkami:
Zapiekanka wyszła smaczna ale jak dla nas za bardzo kremowa. Następnym razem zrobię ją w formie nie zmiksowanej:)





składniki:


  • 1 kg ziemniaków
  • 0,5 kg kapusty kiszonej
  • 3 czubate łyżki masła
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka startej gałki muszkatołowej
  • 1 łyżeczka  mielonego pieprzy czarnego
  • 200 g startego parmezanu
  • 3 większe filety z morszczuka
  • sok  cytryny
  • 2 łyżeczki przyprawy do ryb
  • 2 łyżki oleju
  • 300 g pieczarek
  • 1 duża cebula
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • do formy: masło 


sposób przygotowania:

 Filety rybne rozmroziłam i osączyłam. Pokroiłam na mniejsze, ale nie za drobne, kawałki, skropiłam sokiem cytrynowym, oprószyłam solą i przyprawa do ryb. Cebulę obrałam, posiekałam. Pieczarki oczyściłam, pokroiłam w plasterki.Kapustę ugotowałam do miękkości, ostudziłam i odcisnęłam.Ziemniaki  ugotowałam w osolonej wodzie, odcedziłam dodałam ugotowaną kapustę 2 łyżki masła, jajko gałkę muszkatołową i pieprz. Wszystko razem zmiksowałam ma gładka masę Gdy przestygła dodałam połowę parmezanu, dokładnie wymieszałam.
Rozgrzałam patelnię, wlałam olej, obsmażyłam krótko rybę - nie musi być dobrze usmażona bo będzie się jeszcze piekła .Na patelnie do oleju po rybie dodałam łyżkę masła wrzuciłam posiekaną cebulkę, gdy się zeszkliła dodałam pieczarki, smażyłam aż  odparowała cała woda. Na koniec doprawiłam solą,  i wymieszałam. Formę do zapiekania wysmarowałam masłem  Na dno wyłożyłam połowę masy ziemniaczano-- kapuścianej  i  lekko rozsmarowałam. Na ziemniaki wyłożyłam usmażone pieczarki posypałam natka pietruszki i rozłożyłam rybę. Na wierzch wyłożyłam resztę masy i posypałam drugą częścią sera
Formę przykryłam folią aluminiową wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam ok. 1 godziny w temp. 180 st. C. 10 minut przed końcem zdjęłam folię w celu przyrumienienia wierzchu zapiekanki! 

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz