sobota, 23 lutego 2013

Chlebek odrywany

Piekłam już odrywane bułeczki różnego rodzaju.Chlebek odrywany wydawał mi się trochę większym wyzwaniem i nie mogłam się za niego zabrać Okazało się, że nie taki diabeł straszny jak go opisują
Ten chlebek jest pysznym wytrawnym wypiekiem.   Pod czas pieczenia pachnie pięknie :)







Ja wprowadziłam kilka zmian w przepisie i wyszedł super aromatyczny chlebek sami spróbujcie robiąc go ! Polecam a nie pożałujecie:)
Źródło









Składniki:

Ciasto
  •  540 gr mąki
  •  1 opakowanie suchych drożdży (7 g)
  • 50 gr masła
  •  250 ml mleka
  • 2 jajka
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1 plaska łyżeczka soli

Farsz


  •  3/4 szklanki posiekanej natki pietruszki
  •  6 dużych ząbków czosnku
  • suszone pomidory 2 łyżki
  • 1/2 szklanki tartego żołtego sera
  • 50 g stopionego masła

Mąkę łączymy z drożdżami, solą i cukrem. Następnie dodajemy  lekko podgrzane mleko, jajka i stopione, zimne masło. Zagniatamy elastyczne ciasto po czym przykrywamy je ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 60 minut. 
Wyrośnięte ciasto wałkujemy w taki sposób, by utworzył się prostokąt. Ciasto smarujemy obficie masłem wymieszanym z  przeciśniętym przez praskę czosnkiem,posypujemy pietruszką, suszonymi pomidorami i serem a następnie kroimy w około 10-11 centymetrowe pasy które nakładamy jeden na drugi. Pasy kroimy w kostki o długości 12 centymetrów i układamy je na sobie a następnie przekładamy do keksówki (stawiamy pionowo). Wierzch też posypujemy serem Chlebek odstawiamy w ciepłe miejsce na około 20 minut a następnie wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy około 30-35 minut (aż się zarumieni). 








SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz