sobota, 23 listopada 2013

Ciasteczka z miodem i czekoladą


Ciasteczka z miodem i czekolada zrobiłam na konkurs u Kasi Przepis na te ciasteczka i co najważniejsze sposób ich robienia tłuczkiem do mięsa znalazłam tutaj  

Do składników dodałam miód a rum  zastąpiłam nalewką żurawinową. Wyszły pyszne, kruche, pachnące miodem i czekolada ciasteczka. Polecam!!!!





przepis na ok 50 sztuk ciasteczek










 
  •  

     

    Składniki:

     

     

     

  • 150 g miękkiej margaryny Kasi o smaku maślanym
  • 150 g zwykłego cukru 
  • duża szczypta soli
  • 2 średnie jajka 
  • 100 g płatków czekoladowych
  • 400 g mąki krupczatki 
  • 2 łyżki miodu
  • 2 łyżeczki nalewki żurawinowej




 Jak zrobić?



Masło utrzeć z cukrem i solą na puszystą masę.  Ucierając dodawać po jednym jajku i łyżeczce nalewki oraz miód. Potem powoli dosypywać mąkę a na koniec płatki czekoladowe i wyrobić ręcznie Gotowe ciasto  wstawić na pół godziny do lodówki żeby  stężało.  Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego. Układać je w niedużych odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Teraz przyszedł czas na tłuczek. Koniec, ten z kratką do rozbijania kotletów, "maczać" najpierw w mące a potem przykładać do kulek i naciskać  spłaszczając je,tak mocno aż średnica ich będzie taka sama jak średnica tłuczka .Piec w nagrzanym piekarniku do 180stopni. C do zezłocenia u mnie ok 20 minut



4 komentarze:

  1. Wyglądają pysznie ! Muszę koniecznie takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tylko spojrzałam na zdjęcie i już wiedziałam, że mnie odwiedziłaś :) to miłe kiedy przepis czy sposób robienia czegoś idzie w świat, do ludzi :) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Iza zawsze Cie odwiedzam i podziwiam! :) Ciasteczka pyszne :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń