sobota, 7 lutego 2015

Ciasto ze śliwkami i kisielem żurawinowym




Pyszne sprawdzone  ciasto ze śliwkami.Polecam zawsze się udaje!













składniki:

  • 0,5kg  mąki
  • 1 szklanka cukru (szkl 250ml)
  • 4 jajka
  • 1 opakowanie margaryny (250g)
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0.5 kg śliwek (ja miałam mrożone pokrojone w ćwiartki)
  • 1 opakowanie kisielu żurawinowego
  • cukier puder do posypania
  • 3 łyżki kaszy manny
  • 3 łyżki płatków migdałowych

Jak zrobić?


Zagnieść ciasto z mąki, połowy cukru, żółtek, startej na tarce margaryny, proszku do pieczenia i śmietany (ja użyłam 18%). Podzielić na 2 części. Jedną z nich owinąć folią i włożyć do lodówki, drugą rozwałkować na blachę. wcześniej blachę o wymiarach 33x23 wysmarować masłem i wysypać bułka tartą
Ciasto posypać kaszą manną.Śliwki  ułożyć miąższem do góry na cieście.
Białka ubić na pianę ze szczyptą soli, gdy będzie sztywna wsypać pół szklanki cukru i opakowanie kisielu. Ubić ponownie. Masą pokryć śliwki.
Wyjąć ciasto z lodówki i zetrzeć je na grubej tarce na wierzch ciasta. posypać płatkami migdałowymi. Piec 40 min. w temp. 180°C. Po wyjęciu z piekarnika oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz