piątek, 29 marca 2013

KOLOROWE MAZURKI












inspiracja
Pieczenie mazurków zaczęłam od przygotowania dzień wcześniej  czterech blatów 2 z kakao 1 orzechowy i 1 migdałowo kokosowy

Baza na  jeden blat:

  • 100g miękkiej margaryny lub masła
  • 2 jajka (osobno żółtka i białka)
  • 100g cukru pudru
  • 100g mąki
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia   


Do blatu z kakao dodajemy 1 łyżkę kakao, do blatu orzechowego 50g mielonych włoskich orzechów
a do blatu migdałowo kokosowego 50g mielonych migdałów i 50 g wiórków kokosowych.

  

Wykonanie:

  Margarynę utrzeć z cukrem na puszysta masę dodać żółtka i zmiksować. Do tak przygotowanej masy dodać mą kę  proszek do pieczenia i odpowiedni dodatek Dokładnie wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie wmieszać do ciasta. Blaszkę o wymiarach 23x38 wyłożyć papierem do pieczenia,przełożyć do niej ciasto i wyrównać.Piec w temperaturze 180 stopniach przez 30 minut.


                                 
                                                   Tak wyglądają gotowe blaty

Teraz zabieramy się za przygotowanie masy jabłkowej do przełożenia, masy kajmakowej i polewy czekoladowej.

masę jabłkową zrobiłam używając musu jabłkowego który zrobiłam sama ( 1 litrowy słoik) Jabłka rozgrzałam i dodałam dwie suche galaretki i dobrze wymieszałam Ciepłą masą przekładać blaty.

masę kajmakowa zrobiłam sama; (Z przepisu KOTLETY)

  • 100 g cukru
  • 150 g śmietanki 36%
  • 100 g białej czekolady
  • 1 łyżka masła
 Przygotowanie zaczynam od wsypania do rondelka lub na patelnię cukru. Podgrzewam  aż do skarmelizowania (złoty kolor i bąbelki).

 Wlewam śmietankę, mieszam. Po zagotowaniu zdejmuję z ognia, jak przestygnie to dodaję czekoladę białą w kawałeczkach i masło mieszam. Gotowe :) 



polewę czekoladową również zrobiłam sama:
  • 1 kostka czekolady gorzkiej 
  • 1 łyżka wody
  • pół szklanki śmietanki 30% 
  •  1 łyżka masła               

Czekoladę i wodę roztopić w rondelku na małym ogniu dodać śmietankę i masło Wszystko dobrze wymieszać.  Gotowe:) przestudzona polewamy mazurka!

Do przygotowania mazurków potrzebne nam będą jeszcze bakalie do dekoracji ale to już wg uznania ja zrobiłam tak jak na zdjęciach!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz