środa, 8 maja 2013

Krem z marchewki z imbirem


Pierwszy raz robiłam tego rodzaju  zupę. Mój mąż stwierdził że to bardziej smakuje jak deser:)
  Mi przypominała  zarówno w smaku jak i w konsystencji papki dla niemowląt,dokładnie takie jakimi zajada się mój BRUNO :). Jeżeli ktoś lubi takie połączenie słodkawych marchewek z cytryną i ostrością  imbiru to polecam spróbować bo jest to bardzo ciekawy smak:)

 





 

Składniki:

  • 8 dużych marchewek
  • 1 por
  • ½ litra bulionu warzywnego
  • 2 łyżki masła
  • 1mała cebulka
  • ½ cytryny
  • 1 czubata łyżka świeżo startego imbiru
  • sól
  • śmietana lub jogurt
  • zielone do dekoracji

                                                               SMACZNEGO!


 

Wykonanie:

Marchewki płuczemy, obieramy i kroimy w plastry, cebulkę drobno kroimy. Pora myjemy i siekamy. Wyciskamy sok z cytryny i odstawiamy na bok. W dużym rondlu roztapiamy masło. Dodajemy cebule, marchewki i por, mają się dusić na średnim ogniu około 10 minut. Co jakiś czas mieszamy. W tym czasie ścieramy imbir. Do warzyw dolewamy bulion i gotujemy około 20 minut, pod koniec dosypując imbir i  sok z cytryny. Kiedy marchewki zmiękną, zdejmujemy zupę z gazu i miksujemy. Jeżeli trzeba doprawiamy jeszcze imbirem i solą, można też dolać przegotowanej wody jeśli uznamy, że zupa jest zbyt gęsta. Serwując dekorujemy łyżką jogurtu lub śmietany i dodatkiem zielonego.U mnie jest listek melisy ale może być np listek roszponki:)


2 komentarze:

  1. zapraszam do konkursu zupowego i akcji na durszlaku. szczegóły na moim blogu http://nietylkopasta.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wygląda, intensywny kolor:)

    OdpowiedzUsuń