niedziela, 17 lutego 2013

Cytrynowy puch

Przepis na to cytrynowe ciasto dostałam od mojej siostry.Ona była zachwycona połączeniem smaku cytryny i gruboziarnistej soli! .Postanowiłam wypróbować i takie połączenie smaku słonego chrupiącego i mocno kwaśnego okazał się strzałem w dziesiątkę Ciasto wyszło wyśmienite:)



 Składniki:

 ciasto
  • 1,5 szkl mąki
  • 340g masła
  • 3/4 szkl cukru pudru
  • 1/4 łyżeczki gruboziarnistej soli ( ja użyłam morskiej)
masa:
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki soku z cytryny
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/4 szklanki mleka
  • szczypta soli gruboziarnistej
  • 2łyżki mąki
  • cukier puder do posypania
Mąkę cukier puder i sól  dokładnie wymieszać dodać miękkie masło i zagnieść ciasto. Wylepić nim foremkę 21x31i wstawić na 20 minut do zamrażalnika po tym czasie upiec na złoty kolor, 20minut w 180stopniach. W tym czasie przygotować masę Jajka zmiksować z cukrem na puszysto dodać sok z cytryny mleko mąkę i sól gruboziarnistą, dokładnie wymieszać wylać na gorące ciasto i zapiec w 160 stopniach ok 20 minut zimne posypać cukrem pudrem.   SMACZNEGO!!!




3 komentarze: